Gouden Spike werkt aan zichtbaarheid
sprinten op de markt
Leiden Atletiek heeft een belangrijke stap gezet in de promotie van de Gouden Spike, een van de grootste atletiektoernooien van Nederland. Voorzitter Anton van Kempen zocht naar manieren om dit toernooi meer bekendheid te geven en benaderde Topsport Leiden en de Atletiekunie. Samen besloten zij een Urban Athletic Event te organiseren op de Beestenmarkt in Leiden, waarbij voorbijgangers op een 35 meter lange sprintbaan hun snelheid konden testen. Dit evenement trok veel aandacht en werd georganiseerd om de Gouden Spike extra te promoten.
Meer zichtbaarheid en meer toeschouwers
Dankzij de toewijzing van gelden uit het Sportakkoord, kon het Urban Athletic Event daadwerkelijk plaatsvinden. Dit resulteerde in veel media-aandacht, zowel voorafgaand als na afloop van het evenement. “Het aantal toeschouwers bij de Gouden Spike was dit jaar beduidend groter,” zegt Van Kempen. De financiële steun werd onder meer besteed aan posters in citydisplays, flyers, banners en de huur van een sportmarketingbureau.
Een vlotte aanvraagprocedure en succesvolle samenwerking
Over de samenwerking met het Sportakkoord is Van Kempen enthousiast: “De aanvraagprocedure verliep soepel en de begeleiding was uitstekend.” Hij hoopt de komende jaren nog meer promotie te kunnen doen om de Gouden Spike verder te laten groeien. “Het is goed dat er initiatieven zoals het Sportakkoord zijn om verenigingen te ondersteunen,” besluit hij.
4.200,-
Bijdrage Sportakkoord